روانشناسی خانواده

روانشناسی خانواده, فروش توری,فروش پنجره دوجداره, فروش توری درب پنجره خانه و اداره

روانشناسی خانواده

بهرام پروهان
بهترین مشاوره خانواده کرج: در سالهای اخیر استفاده  از خانواده درمانی توسط روانشناسان، مشاوران، مددکاران اجتماعی و سایر متخصصان با هدف درمان اختلالات عاطفی یکی از اعضای خانواده ، بهبود ارتباطات و رفع تعارضات بسیار رایج شده است.

بهترین مشاوره خانواده کرج | خانواده درمانی چیست | تلاس

جلساتی که این درمان در آنها انجام می شود می تواند شامل همه اعضای خانواده یا فقط کسانی باشد که بیشتر مستعد یا علاقه مند به مشارکت آنها هستند. مرکز مشاوره تلاس

خانواده درمانی چیست؟

نکته اساسی خانواده درمانی این است که سعی می کند مشکلات رفتاری فردی (افسردگی، ناسازگاری با زندگی تحصیلی، اجتماعی یا کاری، عصیان و غیره) را از طریق تعاملات خانوادگی ، بررسی الگوهای ارتباطی بین اعضای مختلف به منظور حل مشکلات تجزیه و تحلیل کند.

چه زمانی مراجعه به روانشناس خانواده توصیه می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است رفتن به یک سری جلسات خانواده درمانی راحت باشد، زیرا این روشی است که می تواند برای حل مشکلات گروهی و فردی مفید باشد . در سطح سازمان خانواده می توان از مشکلات اجرای قوانین همزیستی گرفته تا ارتباطات ناکافی یا مخدوش یا تعاملات سرد، دور و حتی خشونت آمیز خانوادگی را درمان کرد. مشکلات ماهیت فردی که می تواند به خانواده درمانی ارائه شود طیف گسترده ای را شامل می شود  که در آن موقعیت هایی وجود دارد که مستقیماً ناشی از مشکلات درون خانواده و همچنین خارج از آن است.مشاوره خانواده کرج | خانواده درمانی | تلاس

مزایای خانواده درمانی

فایده اصلی خانواده درمانی یا روانشناس خانواده این است که می تواند به بهبود ارتباط بین والدین و فرزندان و همچنین بین خواهر و برادر یا بین همسران کمک شایانی کند. از اینجا به تنهایی یا همراه با روش های دیگر می تواند کمک شایانی به حل مشکلات روانی یا رفتاری فردی کند . خانواده درمانی به ویژه زمانی مفید است که هدف بهبود توانایی اعضای خانواده برای حمایت از یکدیگر باشد. با استفاده کارآمدتر از منابع حمایتی، این نوع درمان می‌تواند کلیدی برای مدیریت رویدادهای استرس‌زای زندگی مانند: وضعیت قلدری در محیط مدرسه، مشکلات اعتیاد (مواد مخدر، الکل، بازی‌ها، فن‌آوری‌ها)، یک بیماری جدی یا مرگ عضوی از خانواده باشد. مزیت دیگر تقویت کارکرد تعلقی است که خانواده از قبل دارد . با یک درمانگر خوب متخصص در خانواده درمانی می توان به این تعلق معنای بیشتری بخشید و امکانات فردی کردن هر یک از اعضای آن را افزایش داد. این بدان معناست که فرد و به ویژه کودک یا نوجوان در چارچوب خانواده می آموزد که مستقل باشد، اعتماد به نفس داشته باشد و ابزارهای ضروری برای مقابله با مشکلات و بحران های زندگی را به دست آورد. برای درک دقیق اهمیت خانواده درمانی، نمی توان از این نکته غافل شد که خانواده در اکثر جوامع به عنوان مهم ترین رکنی که رشد و تکامل فردی فرد بر آن استوار است ، تلقی می شود.

مشکلات موجود در خانواده

در یک خانواده مشکلات متعددی می تواند بین زوج ها، فرزندان، فرزندان با والدین یا سایر اعضای خانواده ایجاد می شود. روانشناسی خانواده به تحلیل و رفع تعارضاتی می پردازد که در گروه خانواده به وجود می آید . در روان‌شناسی خانواده، خانواده‌ها به عنوان سیستم‌ها و رفتارها مورد بررسی قرار می‌گیرند، الگوهای ارتباطی و واکنش‌های عاطفی در بین اعضای گروه خانواده مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. روانشناسی خانواده می تواند در موارد طلاق، مشکلات زوجین، مرگ یکی از اعضای خانواده و بسیاری از فرضیات مرتبط با محیط خانواده کمک کند. با این حال، نباید فراموش کنیم که خانواده به مجموعه ای از افراد گفته می شود که پیوند خویشاوندی دارند و بنابراین ممکن است موانع مختلفی ظاهر شود که بر خانواده درمانی تأثیر بگذارد. همه خانواده ها یکسان نیستند، هر کدام یک جهان هستند، بنابراین هر مورد خاص باید بسیار دقیق مطالعه شود. حریم خصوصی بسیاری از اسرار در خانواده ها نگهداری می شود که به سختی آشکار می شود. مسائلی مانند بدرفتاری یا بداخلاقی وجود دارد که خصوصی تلقی می شود و مطرح کردن آنها دشوار است. یک خانواده در طول زمان تغییرات زیادی می کند، بنابراین لازم است پیشرفتی را که برای رسیدن به وضعیت فعلی داشته است، تحلیل کرد. خانواده ها حس تعلق قوی ایجاد می کنند و اعضا احساس می کنند از طرف گروه حمایت می شوند.

روانشناسی خانواده برای چه مواردی استفاده می شود؟

خانواده درمانی می تواند به بهبود روابط زوجین یا مشکلات والدین با فرزندان کمک کند، اما در مواردی که مثلاً یکی از اعضای گروه خانواده اعتیاد یا بیماری روانی داشته باشد، می تواند از خانواده حمایت کند. جلسات خانواده درمانی بسته به مورد می تواند به صورت فردی یا گروهی برگزار شود. تعداد جلسات یا دفعات آن به نشانه های خانواده درمانگر بستگی دارد. خانواده درمانی معجزه نمی‌کند یا موقعیت‌های سخت را یک شبه حل نمی‌کند، بلکه به شناسایی مشکل کمک می‌کند، به اعضای خانواده کمک می‌کند تا دیدگاه دیگری را بشنوند که باعث می‌شود در زمان تعارض فکر کنند و یاد بگیرند که از مهارت‌های خاصی استفاده کنند.

فواید روانشناسی خانواده

روانشناسی خانواده از طریق درمان می تواند تعارضات موجود در خانواده را روی میز بگذارد، به همین دلیل است که مزایای زیر را ارائه می دهد: بهبود ارتباطات اینکه وجود مشکل در خانواده تشخیص داده می شود و در مورد آن صحبت می شود به این معنی است که ارتباط بین اعضای خانواده بهتر می شود. حمایت خانواده. از طریق خانواده درمانی، حمایت سایر اعضای خانواده برای یکی از بستگان خاص که مثلاً افسردگی، اعتیاد یا بیماری جدی دارد، انجام می شود. درمان مشکلات رفتاری. گاهی اوقات رفتار یکی از اعضای خانواده بر بقیه افراد تأثیر می گذارد و گروه را بی ثبات می کند. خانواده درمانی روی این مشکلات رفتاری کار می کند تا منشا آنها و نحوه درمان آنها را کشف کند. اگر به دنبال روانشناس خانواده در کرج هستید، مرکز مشاوره ما می تواند به شما یاری برساند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: